Tuesday 21 April 2015

interview w17

assalamualaikum , malam ni rasa nak sangat luah something ..
esok adalah hari temuduga aku di bawah SPA jawatan gred W17 iaitu pembantu tadbir kewangan. 
aku dapat tahu pasal IV ni pon last minit . dalam 5 hari nak kena pegi IV ni aku baru dapat email dari SPA . tak macam tahun lepas , sebulan aku dapat notis ni .
well ni kali ke dua aku langkah kaki ke komtar untuk cuba nasib ni, aku nak sgt2 kerja under GOV . sebab macam semua org tahu, ada kelebihan dia kan . mmm tapi aku tatau skop kerja ni berat .
dalam aku tengah cari info pasal job ni, aku terbaca satu blog ni pasal luahan pekerja sebagai pembantu tadbir kewangan yang minta elaun di naik kan dri 40.00 ke 80.00 pon kena lalui exam . mmm dari luahan dyowang aku dapat fham . tugas untuk menjaga hasil kewangan negara amat lah susah .
bab bab duet ni jangan main2 , aku dah la ta suka bab bab duet ni, nak jaga duet , bab nombor2 ni bkan senang .
stress je aku baca blog tu, macam macam hal .
kerja ni, adalah pilihan kita sendiri . kalau gaji tinggi kerja ta happy, tada masa dgn keluarga , tension sedia pon ta best jugak .
kalau kerja lenggang je, ta de benda na buat , gaji sikit pon stress jgak .
ini kan gaji permulaan (kew) ni 929.00 keja mak ai .. dengar khabar susah je . na bandingkan dgn tak seberapa . mmm hidup ta tenang jgak . .
lepas aku baca aku jdi lagi stress nak pergi IV esok . ikod kan hati aku nal cancel je .  tapi .. demi mak ayah aku , ayah aku da amik cuti esok semata mata nak bawak aku esok, aku pon da amik cuti kerja esok semata mata nak pergi esok .
apa boleh buat ? aku tanak kerja ni . tapi aku terpaksa pergi sbb aku da apply dulu . mmm
macam mana sekarang ?
aku pergi dan cuba je la esok .
wish goodluck lah ye dekat aku kekekee..

3 comments: