Wednesday 20 April 2016

mood , yeahh or nayyyy !!

Assalamualaikum .. ok hari ni aku nak cakap bab mood .. actually aku curi-curi ni nak menulis entry kali ni .. sebab nya aku guna pc ofis aku je ni ..

ok .. setiap pagi bila da sampai ofis , melangkah dalam  ofis aku, aku da get ready mood yang dah lekat kat "ms" dalam bilik ofis aku ni.. mula-mula aku macam ta dapat agak.. apa yang menyebabkan dia selalu tak da mood pagi-pagi nihh .. rupa-rupanya..... dia ta cukup tidur...hok alohhh... tak cukup tidur jeeee pun !! jangan dok buat teruk sangat..

yang masalah nya, dia melibatkan aku di dalam mood dia.. sampai aku na cakap pon jadi takod.. jadi tak selesa nak mulakan cakap .. na tanya  pun takod.. takod tersilap cakap ke.. salah tanya soalan ke..

so.. aku pun cakap la slow-slow, baik-baik kat dia.. punya dok risau mood dia meletup .. yolah.. mana tak nye .. buat nya dia pekik kat aku ke.. jerkah aku kee.. tak ke terkejut aku nanti ..


hmmm.. kadang aku pelik mana-mana someone pun.. kalau kau tak da mood sekali pun jangan la bawak sampai ke tempat kerja, jangan la babitkan orang lain, kena marah ke, kena apa sekali pun, jangan lepaskan marah @ geram kau tu kat orang lain.. tak pasal-pasal orang yang sekeliling kau yang susah.. yang terkena tempias..orang jenis macam ni memang tak professional langsung...

aku gelarkan orang yang mem-bad-mood ni adalah .. seangkatan dengan " orang gila " orang gila ni jangan dilayan.. layan pon buat kita jadi gila skali jea... tak dak guna .. so kalau tak da kena mengena dengan aku.. tak berapa penting.. aku ignore jea.. aku biarkan jea.. aku tak kan kacau dia..  nanti pepandai la kau baik elok sendiri..

untuk manusia-manusia yang ada perangai gila bad-mood ni.. mohon lah ... tapis dulu perangai bad-mood tu sebelom kau bawak datang ke tempat kerja.... be professional .. set minda kau .. personal-personal.. kerja-kerja.. ok! nak bad-mood tu biar bertempat sikit ..! biar masa yang sesuai.... tau !!

hurghh.... jadi macam aku haaa !! happy go lucky ..




No comments:

Post a Comment