Wednesday 28 December 2016

Berhenti Kerja

Assalamualaikum, yaaa ... hari ni nak cerita pasal berhenti kerja, aku datang interview kat company ni masa bulan disember 2014, masa tu aku tak harap pon dapat kerja secepat macam ni, sebab aku still on mood bercuti sebab baru berhenti kerja kat tempat lama bulan november macam tu.. so dapat la call untuk interview kat company ni..  dalam 05 januari 2015 aku dah start kerja.. macam biasa lah, gaji seciput sebab pengalaman tu still zero.. dalam bidang sales ni..

pejam celik pejam celik hingga la sekarang.. selepas sahaja berkahwin aku bercadang untuk berhenti kerja di sini.. sebab nak follow suami balik KL.. adakala rasa tak sabar, adakala rasa sedih sebab nak tinggal kan tempat kerja ni yang aku dah kerja hampir 2 tahun.. apa pun , keputusan yang aku buat ni, muktamad.. maybe minggu depan aku akan hantar surat resign .. sebab notis berhenti 1 bulan..

kerja sales macam aku ni tak la susah mana pun, yang penting aku selesa, bebas, dan kerja rileks... apa yang aku risau dengan tempat baru kat sana ialah.. kerja baru yang nak kena start belajar balik dari awal... nak kenal kawan baru yang aku sendiri pun tak tahu perangai nya.. and hmm macam-macam la lagi kan.. hmm stress jugak pikir actually.. apa boleh buat.. ini laaaaa masalah setiap orang akan lalui bila nak start kerja kat tempat yang baru..

please get ready ciah, you can do it.. welcome 2017 .. new life, new job!!

yang pasti aku akan rindu bilik sales office aku ni.. hmm

sales office 
ni la meja aku, serabut sikit sebab tengah buat kerja kan .. haha.. btw aku la budak sales aku la budak yang buat keja engineering punya... tapala, kita kutip pengalaman sikit-sikit..
 officemate aku ni seorang perempuan cina yang suka tampal macam-macam benda kat dinding tempat meja dia, gambar dia la, lukisan anak-anak dia la, sijil bola keranjang anak dia pun, dia tampal.. haha
 dalam bilik office kami ni, 2 orang kami jea duduk.. so heaven gila dengan CCTV pun tade kan.. yaa kami memang sekepala .. but sometimes,  hmmm
haaa ni dinding background belakang kami, corak-corak cop buatan sendiri guna kertas okay... tada acuan2.. kreatiffff annn... kreatif la sanggat....

hmm.. aku berharap next job nanti, mudah-mudahan Allah ketemukan aku dengan kawan-kawan yang baik-baik..kawan yang tak mengata belakang-belakang, kawan yang mulut mau jaga hati perasaan orang, kawan yang jenis memahami, kawan yang hmmmm complete baik dari semua sudut.. then yang penting gaji atas dari yang sekarang dan juga kerja nanti nak laaa yang boleh rileks .. tada la serabut seteresssss setentionn ....Amin...

(hahaha banyak betul permintaan aku kannn)

No comments:

Post a Comment