Monday 15 February 2016

Pasir Tanjung Batu, Juru, Penang

Assalamualaikum .. haii .. nak cerita sikit mengenai tempat baru yang agak awesome untuk yang minat bergambar ....chewahhh...

sapa dekat sini yang stay penang.. tapi nak sangat bergambar dengan pasir bersih yang seakan-akan di pasir Pantai Klebang kat Melaka tuh.. berita baik sikit... hahaha bagi yang suka bergambar boleh la cuba ke Tanjung Batu, yang terletak di Kuala Juru, Bukit Mertajam Penang. yang pernah pergi makan Mee Udang juru pasti tau .. sebab dah dekat-dekat kawasan tu dah.. kalau kita nak pergi restaurant mee udang kita belok ke kanan kan.. so nak ke Kuari Kuala juru, yang ada pasir tuh korang belok ke kiri.. jalan straigh jea.... ada bukit2 tu korang naik.... masok sikit dalam tu .. boleh nampak dah..

actually, aku pun firstime pergi nih... kebetulan kawan aku orang situ,, rumah dia dekat sangat dengan kawasan tu.. lepas kitaorang balik kenduri.. tukar kain pakai seluar.. rabat moto  jaaa pergi hahhhaa..

sambil jalan jalan kampung juru.. kitaorang pun pergi jelah tempat yang sedang panas di viralkan tu .. yang kelihatan macam gunung lah.. bukit putih laa.. macam2 laa.. actually semua ingat tempat tu kat klebang, melaka.. actually aku nak cerita psal klebang.. sorry sangat lah.. aku sendiri tak pernah pergi.. memang nak sangat pergi ... tambah2 tepi pantai kan.. auchhh suka sangat aku dengan laut dan pantai.. (oke tutup cerita bab klebang)

ok. untuk pengetahuan korang... tempat ni KUARI tau.. bukan pantai tau.. jangan nak imagine tempat ni macam tepi pantai plak.. hahha aku dengan excited pergi ... tengok2 dia tapak Kuari rupa nya.. tapi.. pasir dia memang cantik awesome lah.. sebab putih dan bersih.. bukit pasir tu tinggi dan berbentuk macam gunung everest gitu hahaha..

aku tanak cakap panjang.. korang pergi lah sendiri...dan tengok sendiri... dari info yang aku dapat dari brader yang jaga kawasan tu.. dia galakkan pergi pada hari ahad sahaja.. sebab hari ahad dyowang cuti .. tak kerja.. nama pon Kuari kan.. so mesti lah hari biasa lori keluar masok tempat tu.. nak pergi tu tengok hari dulu lah ye.. kang jangan menyusahkan orang lain plak kalau tercedera ke.. apa apa jadi ke kan susah... pilih masa yang sesuai.. dan jangan buat kotor tempat tu.. parking kereta tu elok-elok jangan nak terjah naik sampai ke dalam-dalam ... " dilarang sama sekali." . bukit tu korang jangan lah nak panjat-panjat macam kat klebang tuh ahhahahhaa.. debu ja cek oi.. bukan pasir kat pantai pun...

apa pun .. memang cantik kalau amik gambar... ramai dah photog2. bawak pengantin photoshoot kat situ.. hahaha .. 1 lagi .. kalau nak nampak menarik.. elakkan memakai baju bewarna putih.. bukan apa.. bukan haram ke apa.. takod kang ta nampak plakkkk mana satu orang.. mana satu pasir hahahhaa..

aku kasi belanja sikit gambar aku masa kat sana...

dengan kawan aku hehehe

salah satu timbunan pasir #tanjungbatu #juru

poseeeee sikit !!!

acah-acah candid haha...

feeling - feeling ada angin sikitt.... wuuu


ok lah tu ja gamba yang boleh aku share .. sementara tempat tu dibenarkan masok , korang pergi la cecepat ... yehhh :) hope sorang suka entry aku kali ni .. bye





No comments:

Post a Comment