Thursday 4 February 2016

holiday Chinese New Year 2016

Assalamualaikum ..

oke... hari ni last day kerja sebelum dapat cuti selama 5 hari hahhaah .. seronok nya feeling ni tatau nak kata .. iyelah kan .. bila bekerja ni .. dok ingat nak cuti ja .. so dapat 5 hari cuti ni memang lega lah sattttt ... sabtu & ahad memang cuti pun ... company aku cuti raya cina 8 & 9 february ... then 10 hb feb tu kira shutdown la .... hang ingat free free dia nak bagi cuti kaa ?? no way laaa ... company nih memang no wayyyy lah jawab nye .. so kitaorang kira macam dipaksa ambil annual leave lah .... ok burn dah 1 hari cuti aku ....


tak kisah lah .. na buat macam mana .. dunia bekerja macam ni laaa ..
macam biasalah dah raya cina kan komfom lah dapat buah limau ... sorang satu beg ada 10 biji .. then hari ni kan last boss aku panggil lah untuk tarik angpau ... dia susun banyak banyak angpau atas meja .. pastu suruh pekerja & staff pilih ... kira dapat nasib laaa sapa yang banyak dapat dan paling sikit  dapat..

ok hhhahhahahha aku tak ONG pun .. ong ke "luck" tu ?? haah aku ta berapa luck .. aku tarik taik ambil dapat ............


 RM 5.00 aku punya angpau mengikut luck aku hehehhee..

Btw, apa pun .. thanks ye boss ... rm5.00 pun duet jugak kan ... na topup pun lepas.. nak isi minyak moto pun lepas hahhahah .. semua lepas lah .... yang penting syukur .. alhamdulillah ....

bukan semua rm5.00 ja tau ... dengar kata paling banyak rm100.00 , rm50.00 then rm5.00 paling sikit hahahhahhaha ... so company hampa macam mana plak cara pemberian angpau???? kekeke

ok lah ... aku balik bekerja semula 11 hb feb .. so jumpa lagi yeee ... daaa..

No comments:

Post a Comment