Friday 5 August 2016

tolong, memahami please...

Assalamualaikum ..

entah mungkin internet terlalu laju buat aku tiba2 rasa na tulis dekat sini  .
Tentang apa yang aku rasa sehingga kini ..
Harap apa yang aku tulis ini memang dah sehabis cover ayat-ayat yang tak menyakit kan dari mana-mana pihak .. sesungguh nya yang baik semua dari Allah .. buruk nya dari aku sendiri .. yang ta pernah lari dari buat silap .. (ayat baik-baik)

aku tak tahu macam mana nak cerita actually ..
apa yang aku na tulis . hanya untuk melepaskan lemas kat dalam hati yang terbuku beku (ayat ape entah, hentam je la)

Cara hidup ? Gaya hidup ?

kenapa topik ni ? hmm setiap orang ada gaya hidup yang tersendiri .. masing-masing yang dah terbiasa dari mula-mula dia atur jalan hidup dia atau berubah secara tiba-tiba .. culture shock maybe ? lebih kurang .. atau boleh dikaitkan dengan persekitaran ..

actually lari dari tajuk sebenar nya ..
ok next ...

jeles ?

jeles plak .. bagi aku sapa-sapa saja berhak untuk memiliki perasaan jeles . ta kira la jeles ta bertempat ke .. bertempat ke . .asalkan sesuatu perkara tu dah jelas .. bukan nya jeles tu menandakan seseorang tu tidak matang .. mcm kanak2 or what ..
pandai kan berkata-kata .. kita memang pandai berkata-kata bila sesuatu perkara tidak terjadi pada diri kita ..

hormat relationship orang lain !

oke, so aku nak bagi hadam sikit kat sesapa pon yang baca blog aku nihh, tolong.. tolong lah respect sikit hubungan seseorang .. kalau kau da tahu DIA tu dah ade gf ke, bf ke, tunang ke, bini / laki orang ke, kau jangan la penting diri and gatai merenyam sangat.. tak kira laa kawan ke apa ke.. tengok pada keadaan.. tengok pada pasangan DIA tu, suka ke, jenis open minded ke, kalau open takpe.. kalau tak.. kau need respect la weyhhh! jangan la nak ikod gedik kau jeaa.. bende ni bukan kau rase tau, bende ni pasangan DIA yang rasa. kau kene paham.. kalau kau JANTAN or BETINA sekali pun, kita semua manusia tau.. ada hati .. ada perasaan.. tolong tempatkan diri kau tu kat tempat someone tu, sebelom kau nak sakitkan hati orang lain dulu ..
yang aku pelik nya, dah kau tahu die ade gf / bf / tunang kau gatai nak mampos jugak dah kenapa.. tolong la jarakkan sikit kemesraan tuh.. respect la wei ... kau ni dah kebulur sangat nak jantan ke? kebulur nak betina ?? desperate sangat ??? kau tade jantan or betina ehh nak kan kau ?? sampai gedik dengan laki / perempuan lain, sampai tak pikir pasal perasaan pasangan DIA ...


(kalau kau ade gf/bf/tunang dah.. tolong jage pasangan kau bebaik, jangan gedik nak mengedik dengan pasangan orang lain)


" open-minded "


.. kalau kau rase kau da open minded, then orang lain pon macam kau.. kau silap.. !!
~I Think You're Totally Wrong~ 
tak semua orang sama macam kau ! ok !

...jangan cari pasal .."

orang lain tak kan gila na marah kau kalau tade sebab.. kalau orang marah tu, mesti ade sebab, kalau tade tu, baru nama die giler . so kalau dah orang marah tu paham-paham jela ..  jangan lah banggang sangat doee ..

so pikir-pikir kan jangan buat orang tak suka kau.. please...

#bencisangatdah #respectrelationship #pleasebeniceiwillbeniceback



No comments:

Post a Comment